Een goede eerste indruk
Het is cliché, maar een eerste indruk is alles. Dat is niet enkel zo op een sollicitatiegesprek of een eerste date, ook bij websites is dit het geval. Je website is namelijk het eerste contact tussen jouw bedrijf en potentiële klanten. Vaak bepaalt de inhoud van je eerste blokje tekst op de homepage of iemand blijft doorlezen of niet. Het eerste tekstblokje moet je bezoekers als het ware warm ontvangen en duidelijk maken bij welke zaken je hen kan helpen.
Scannen
Op basis van enkele seconden scannen, beslist iemand of jouw site de moeite waard is om verder te bekijken. Is de info nuttig voor hen? Zijn het overzichtelijke en korte teksten? Worden ze getriggerd om verder te lezen door een leuke opmaak, catchy titels of een leuke quote? Dit zijn allemaal zaken waardoor je de aandacht van je bezoekers kan blijven houden.
Begeleiding doorheen de website
Een boeiende, leuke tekst en aantrekkelijke call to actions zorgen ervoor dat mensen verder scrollen en naar andere pagina’s gaan. Geoptimaliseerde teksten begeleiden je bezoekers als het ware doorheen je hele website en zorgen voor meer engagement en conversie.