Fabrieken voor de toekomst

– Een uniforme huisstijl

Fabrieken voor de Toekomst wil een hefboom zijn voor nieuwe opportuniteiten voor West-Vlaamse ondernemers. Ze zorgen voor een hechte samenwerking tussen bedrijfswereld, kennisinstellingen en overheid. De focus ligt op het versterken van vijf sectoren

waarin West-Vlaanderen bijzondere groeimogelijkheden toont: nieuwe materialen, voeding, blue energy, machinebouw en machatronica en zorgeconomie. Zij kwamen bij Partners for Design aankloppen voor een uniforme huisstijl.

Verzorgde diensten: Concept & strategy | Branding

Uniformiteit is key

Een duidelijke huisstijl zorgt voor een snelle herkenning van je organisatie of bedrijf. De herkenbaarheid wordt sterk vergroot door herhaling van deze visuele identiteit. Om ervoor te zorgen dat je als bedrijf altijd consistent gerepresenteerd wordt, maken wij vaak een huisstijlboek op. Dit boek maakt een omschrijving van hoe de huisstijl van Fabrieken voor de Toekomst werd opgemaakt en beschrijft aan de hand van richtlijnen hoe deze verder kan gebruikt worden. Zo blijft de uitwerking van de huisstijl altijd uniform en professioneel on point!

Partners for Design zorgde voor een vlotte vertaling van de nieuwe merkidentiteit naar een professioneel logo met bijhorende labels, brochures, flyers, … Ben je al benieuwd hoe deze branding eruit ziet? Let’s take a look!

Opbouw van het logo

Het logo wordt opgebouwd uit verschillende blokken die samenwerking symboliseren. In het logo zien we ook de hoek van een fabriek of een gebouw. De hoek staat op een stevige basis, dankzij de rijke geschiedenis van productie en industrie in West-Vlaanderen. Deze hoek kunnen we ook zien als een kantelpunt waarbij een bedrijf zich transformeert tot een fabriek van de toekomst en zo in een stijgende lijn tot succes komt.

Labels in verschillende varianten en talen

Er werden heel wat verschillende versies van labels opgemaakt om de verschillende diensten van Fabrieken voor de Toekomst aan te tonen. Zo werden er 6 verschillende labels aangemaakt: # Partner van … # Een initiatief van .. # Gemaakt door … # Innovator in nieuwe materialen # Innovator in voeding # Innovator in blue energy. Afhankelijk van de toepassing kan een variant van het label gebruikt worden. Deze logo’s zijn ook beschikbaar in het Engels voor internationale communicatie. Er is aan alles gedacht bij het uitwerken van deze branding!

Kortom, Fabrieken voor de Toekomst is dankzij deze branding en website ook helemaal klaar voor hun toekomst!

Let’s connect

Heb je net zoals Fabrieken voor de toekomst een schitterend idee? Daag ons uit. We’re ready to work our magic for you!

Bel ons, mail ons, of kom gewoon eens gezellig langs voor een goed gesprek of een spelletje pingpong op kantoor. We beloven wel niet dat we je laten winnen ;)

Magic