BAB Kortrijk

– Digitalisering van een volledige organisatie

BAB Kortrijk is een beroepsvereniging en heeft als doel de beroepsbelangen van haar leden te beschermen en te bevorderen. Dit doen ze door opleidingen, de regels van de deontologie te doen naleven en door de samenhorigheid onder haar leden te bevorderen.

Zij wilden graag een gecentraliseerd platform waar al hun BAB Kortrijk gerelateerde informatie en administratie samen komt. Partners for Design maakte voor hen een digitaal platform op maat.

Een functioneel platform

Voor BAB-Kortrijk zochten we naar een oplossing die het efficiënt beheren en verzamelen van data mogelijk maakte. Na een grondige analyse gingen we van start met de ontwikkeling.

Het werd een digitaal platform waarop de leden zelf hun lidmaatschap en facturatiegegevens kunnen beheren. In deze digitale omgeving kunnen ook evenementen, inschrijvingen, aanwezigheden, attesten en evaluaties beheert worden. Er is een koppeling met teamleader CRM voor het centrale beheer van facturatie- en gebruikersgegevens. Deze worden steeds in beide richtingen gesynchroniseerd.

Makkelijk lidmaatschap en facturatie beheren

Zowel niet-leden als leden kunnen informatie verkrijgen op het nieuwe BAB-Kortrijk platform. Nadat je ingeschreven bent kan je een lidmaatschap aanvragen. Na goedkeuring van een beheerder is jouw lidmaatschap bevestigd. Met deze lidmaatschap krijg je toegang tot extra informatie op de website. Ze krijgen extra sectornieuws te zien en hebben toegang tot een forum waarbij BAB-Kortrijk leden met elkaar kunnen communiceren.

Als je lidmaatschap na 1 jaar bijna vervalt ontvang je 1 maand, 2 weken en 1 week vooraf een automatische e-mail ter herinneringsmail. Handig toch? Je lidmaatschap beheren was nog nooit zo simpel!

Ook inschrijven voor evenementen verloopt vlekkeloos. Gebruiksvriendelijkheid ten top!

Automatisch tickets genereren

Wanneer je je inschrijft voor een evenement ontvang je per mail je ticket. Voor geregistreerde gebruikers wordt het ook op het platform in hun account overzicht ter beschikking gesteld. Alle facturatie en tickets worden automatisch gegenereerd.

Bij de check-in van het evenement hoef je enkel je unieke QR code te tonen. Dit kan door je ticket in te scannen, met je smarthphone of je identiteitskaart. (enkel voor geregistreerde gebruikers)

Bij uitchecken en validatie wordt een attest gegenereerd en automatisch per mail verstuurd naar de persoon in kwestie (ook voor niet-leden en/of niet geregistreerde gebruikers) Dit attest zal ook ter beschikking gesteld worden op het platform via het profiel voor leden en geregistreerde gebruikers of kan manueel opgemaakt worden voor niet leden. Na afloop van het event wordt er ook automatisch een evaluatie doorgestuurd naar de ingeschreven personen.

Resultaat

Het nieuwe platform vormt een centrale plek waar leden al hun BAB Kortrijk gerelateerde informatie en administratie kunnen terugvinden. Facturen, documentatie, attesten en andere documenten vindt je nu allemaal onder jouw profiel terug.

Dit platform is ook een werkinstrument waar gebruikers zich online kunnen inschrijven en voorbereiden op verschillende sessies. Na afloop van deze sessie krijgen de gebruikershun certificaten via het online platform toegekend. Handig toch? Nu hoef je niet meer te zoeken door mappen en/of brieven om al jouw info en administratie terug te vinden. Alles staat gecentraliseerd op het digitale platform.

Wij zijn alvast fan!

Let’s connect

Heb je net zoals BAB-Kortrijk nood aan een custom platform? Daag ons uit. We’re ready to work our magic for you!

Bel ons, mail ons, of kom gewoon eens gezellig langs voor een goed gesprek of een spelletje pingpong op kantoor. We beloven wel niet dat we je laten winnen ;)

Magic